2013. augusztus 7., szerda

jegyzetek a nyaralásról - 7+1 nap


kocka létemből adódóan nem szeretem, ha kirángatnak a komfortzónámból (távol a gép, vagy a net által talált barátaim körétől), valamint a nyáron általában fel szoktak torlódni az anyukámékkal folytatott veszekedések. sőt, néha hatványozódik a mennyiségük abból adódóan, hogy itthon vagyok. most viszont egy hétre mindezektől elvonva Horvátországba mentünk nyaralni. Zadarba. tavaly is ott voltunk.


az útnak fél hét körül láttunk neki, félóránként aludtam el, az első 100 oldalt az általam elvitt Hyperion című könyvből kín volt elolvasni. igazából Duré atya története nem is tetszett.
(spoiler: a Hyperion nagy vonalakban arról szól, hogy a XXVIII. századi emberiség sorsa hét zarándokon múlik, akik a Hyperion bolygón található istenségnek vélt lény, a Shrike és az ő területének, az Időkripták völgyének felkeresésére vállalkoznak, a csapat összefogása érdekében elmesélik a történeteiket, és közben kitör a háború a Számkivetettekkel a bolygóért, mivel az emberek által uralt Hegemónia nevű területen lévő kilenc labirintusbolygó közül úgy tűnik, hogy ez bír a legnagyobb jelentőséggel)

ebben a posztban a napok alatt írt 'naplóbejegyzéseimet' fogom begépelni.

1. NAP:

  • indulás: 6:40 körül, érkezés: 15:20 körül
  • ebéd: Delfin nevű étteremben ettünk, 70 Kuna (~2 800 Ft) volt az általam elfogyasztott 'polipsaláta', ami konzervből és salátalevelekből állt.
  • goals: Hyperion 202. oldal
  • apartman:

a füzetben persze tollal volt ábrázolva (valamint
megjegyezném, hogy az erkély tengerre néz és most veszem észre,
hogy a bejárati ajtót lehagytam, de nem érdekel már)

  • fürdőzés délután: sok a hideg hullám, alvás helyett elaludtam a napon
  • esti tervek: olvasás éjfélig, szerencsére tudok SMS-t küldeni. Kassad ezredes története alatt a Monetával folytatott szexjeleneteket voltak kedvesek a német szomszédok szinkronizálni a mellettünk lévő épület teraszán (igen, kint dugtak. igen, végighallgattam. nem, nem néztem :D)
2. NAP:
  • kelés: nyolckor kizavartak az ágyból, reggeliztünk, majd zuhanyzás után megyünk a partra
  • goals: Hyperionból még 150 oldalt legalább olvasni, 'barnulni'*, átírni hiraganára a Guren no Yumiyát teljesen, valamint valami mást romajiban beírni a füzetbe (a legutolsó nem teljesült a tervek közül)
  • 13:34: kicsit 'zsömlébb' színem lett. csinálni akarunk fotókat a változásról a standolások alatt. Kassad történetéből még nem ébredtem fel. nemsoká megyünk az Óvárosba, ott fogunk ebédelni. halat akarok enni.
  • eddig hárman tartanak életben; Balázs és Dávid az SMS-ekkel, Teki pedig a Hyperiont ajánlotta.
  • óvárosi rész: szerintem kagylót viszek ajándékba. nincs internethozzáférés sehol sem, egyre inkább haza akarok menni.
  • szerdáról átírva: remélem a plázában van netcafé. aggódom Dádiért, összevesztek L***-val, segíteni akarok neki, de innen..
3. NAP:
  • kelés: 9:00, álmos vagyok, nem akarok szendvicset enni reggelire, az epres joghurtomat akarom.
  • igazából nem is hiányzik Bence. mondta, hogy majd hívjam én, írjak SMS-t én, de nem értem, hogy miért nekem kéne a goodguynak lennem.
  • ebéd: anyukám csinálja a kaját az apartmanban, elvileg fél háromra készen lesz. próbálom a zarándokok történeteit egy-egy szóval jellemezni. szerintem ma el is fogom kezdeni a Hyperion bukását**. Kassadnak szurkolok.
  • 15:00: ebéd; anyukám rákot sütött, rántott cukkinival és salátával tálalta. jobb, mint az éttermi kaják, viszont sok tányért igényel. én mosogatok.
  • Guren no Yumiya átírva hiraganára
  • 20:55: rájöttem, hogy Bence mellett magányos voltam. még mindig nem keresett.

4. NAP:
  • jegyzet szerdáról: Dádi segítségével informálódni arról, hogy Teki hány kötetet olvasott el a Hyperion sorozatból (done)
  • 10:00: kilenc körül keltem, nemsoká megyünk le a partra, csak fürdök előtte. a hasam meg van pirulva, a bal térdem leégett, de tegnap addig kentem, amíg nem nézett ki emberien.
  • 12:24: előbb eljöttem a partról. reggel eszembe jutott, hogy tavaly ment a hasam, akkor ugyanígy előbb voltam bent. amint lementünk a partra, mordult egyet a gyomrom. mocskos volt a víz, fekete olajos állagú szennyeződés úszott a felszínén. napozok még most, mert anyukám mondta, hogy az oldalamat kell napoztatni. ma az óvárosi részen ebédelünk.
  • 12:49: hozzászoktam ahhoz, hogy délben és keveset eszek, aztán maximum gyümölcs formájában viszem be a tápanyagokat. itt rá vagyok kényszerítve a délután 3-5 közötti ebédre, nagyobb adagokkal. belém akarják erőszakolni a szénhidrátdús kajákat, valamint áttúrják hozzám 'kóstolónak' a kajájuk egyharmadát. erőltetnem kell a kettőkori indulást.
  • nem terveztem pont ezt*** a füzetet naplónak használni. 
  • jegyzet: Dádinak említeni, hogy a német-angol szótárban meglepődtem az angol 'ember' szón, teljesen kiment a fejemből, hogy van jelentése. rövidzárlatot kaptam egy pillanatra
  • haza akarok menni.


5. NAP:

  • jegyzet csütörtökről: goodguy Bencének 1 SMS (done)
  • 12:53: ma korábban keltünk, napoztam egy órát, mielőtt vízbe mentünk. most várok a bojlerre, hogy tudjak menni fürödni. ma megint anyukám főz. elvileg megyünk a plázába a holnapi turnusváltás miatt. remélem lesz egy netcafé. már csak három éjszakát és a hazautat kell kibírni.
  • 14:26: Change the World-öt is elkezdtem átírni hiraganába.
  • meglepően jó érzés hallani azt, hogy 'jaj, már csak két nap', 'már csak kétszer mehetünk ki napozni'.. jóval gyorsabban telik az idő, mint tavaly.
  • 21:38: voltunk a plázában, nincs sehol egy kibaszott netcafé sem! Bencével váltottam SMS-t, járni fog ő is nyelvtanfolyama, valamint elvileg zöld hályogja van. kissé fáradt vagyok, nehéz kerülgetni anyukámékat a boltban. nagyon remélem, hogy hétfőn korán kell elhagynunk a szállást (~10), mert akkor a közel 9 órás út is korán végződik.
  • Dádi még nem írt vissza, remélem ez éjfélig korrigálódik.


6. NAP:

  • 8:39: most keltettek, nem értem, hogy miért nem tudják egyetlenegyszer kivárni, amíg kialszom magam. jó, ők isznak napi két-három kávét, de én?
  • egyébként fáj a torkom, nincs hangom és szarul vagyok
  • 12:06: szokássá vált, hogy előbb eljövök
  • 22:27: voltunk az óvárosi részen éjjel, vettem szuveníreket. három-négy méterenként voltak az utcán különböző mutatványosok, utcai zenészek, bohócok, árusok, breakesek, szobornak álcázott emberek, meg még sorolhatnám. kiderült, hogy hétfőn délelőtt 10-ig (!!) kell elhagyni a szállást, nagy a boldogság!
  • készítettünk a parton strandolós képeket, ahogy Tekinek ígértem. kevesebb, mint 36 óra múlva indulunk!




7. NAP:

  • 8:24: mág az utolsó napon sem hagynak aludni, amíg felkelek.
  • küldtem Szabinak boldog névnapot! SMS-t, rég beszéltem vele.
  • 14:48: kevesebb, mint húsz óra múlva indulunk! átvettem a Genki I-ből egy leckét, a másodiknál tartok
  • 22:37: voltunk megint az óvárosi részen. kevesebb ember volt, mint tegnap. miután megvártuk anyukám második duplagombócos jaffa fagyiját (több fagyit evett, a héten, mint én életemben), lepacsizott velem egy idegen 'HIGH FIVE!'-ot ordítozva, aztán egy szórólapot is adtak nekem. hirtelen celeb lettem?



+1. NAP:

  • 7:49: tízkor indulunk. Dádi megemlített Bencének egy általam leírt információt, majd az még fél egykor is írogatott nekem, utána görcsölt a hasam, bedugult az orrom, úgyhogy nagyon sokat aludtam. jó lesz így utazni.
  • nem baj, legalább otthon leszek végre.





*nem tudok túlzottan barnulni, nagyon fehér a bőröm és vagy égek, vagy egy hét alatt sikerül zsömleszínűvé érnem.
**a Hyperion bukása a sorozat második kötete
***elkezdtem japánul tanulni, és a hiraganás füzetembe írtam ezeket a jegyzeteket

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése