2014. augusztus 30., szombat

a szóbeliről

hova tűnt a kalózos akcentusom.gpoy
két nappal az írásbeli utánra tették a felsőfokúsok szóbelijét, utánunk pedig a középfok kezdődik - és tart talán másfél hétig még -, aztán pedig úgy három hét múlva meg tudjuk tekinteni az eredményeinket online.

eredetileg 11:00-ra voltam mára kiírva, de mivel terveztem menni a SZIN-re, így -, tekintve, hogy nem lehetett más napra eltenni, esetleg aznap csúsztatni - előrébb rakattam kilencre, 8:35 körül felsétáltam a váróterembe (egyébként már :25-kor odaértünk, de így mégis lazábbnak nézek ki), fent pedig az első versenyzőnk, Jázmin, már bújta a tételsorát, vele elkezdtem beszélgetni. egy évvel idősebb nálam, de nyelvi előkészítős részre ment a Neumannba Egerbe, így még van egy éve hozzám hasonlóan, valamint tizenegyediktől átment a nyelvi részről (mivel főleg gazdasági dolgokat tanulnak) biosz-kémia részre és orvosira készül. és nagyon aggódott az írásbelije miatt, mivel amikor ránézett egyszer az órára -, 40 perccel az írásbeli vége előtt -, teljesen beparázott, onnantól nem tudott másra nagyon gondolni, és nem sikerült befejeznie sem. 

9:20 körül behívták őt elsőként, majd két-három percen belül megérkezett egy másik lány, Lotti, aki szintén ismerős volt az írásbeliről -, mivel ő volt az egyetlen vörös hajú lány, így könnyű volt megjegyezni -, és egy kis várakozás után kikísértem cigizni, megkérdezte, hogy voltam-e már ilyen vizsgán, mondtam, hogy három éve komplex középfokúztam, meg azóta csináltam angolból meg németből érettségit, erre pedig megkérdezte, hogy és hova jártam gimibe? hát, öö, még mindig járok, nem..? kicsit meglepett a kérdés, mondtam, hogy még van egy évem, tizennyolc sem vagyok, úgyhogy.. hát, őt meglepte kicsit, azt mondta, hogy huszonkettő körülinek nézett, de akkor egyidősek vagyunk. ÉN IS IDŐSEBBNEK NÉZTEM, de maximum egy-két évvel, nem ennyivel! inkább maradok tizenhárom, a felelősségteljes huszonkettő sok nekem!

ezután kijött Jázmin, néhány perccel később szóltak volna egy srácnak, aki nem volt bent még, így én mentem, a fény sebességével száguldottam be a személyimért a váróterembe fancy kis magassarkúmban, aztán kezdtem is. a Langwestes igazgató úr és egy nő vizsgáztattak, a nő beszélgetett velem.

nahát az első kérdés volt a legnehezebb. jó, jó, a második. az első kérdés úgy nézett ki, hogy odaadtam a személyimet, megnézték, hogy én vagyok-e az, majd
- soo, Alexa?
- no, I prefer Lili.
a második viszont eldöntendő kérdés lévén igazán kevés lehetőséget felkínáló, annál inkább furfangos talány volt, miszerint megkérdezték, hogy felvegyük-e a vizsgát. most erre mit lehet válaszolni? nekem különösebben nem kell bizonyíték arra, hogy másoknak megmutassam, hogy hülye vagyok, de megkérdeztem azért, hogy nekem elküldik-e a felvételt ha kérem, de a válasz nem volt. így mondtam, hogy akkor igazából teljesen szükségtelen. pedig a srácok biztos jót röhögtek volna rajtam. a nyelvvizsga szóbeli része három (a listeninggel együtt négy) részből áll, az elején egy viszonylag "kötetlen" téma van, irányítják a beszélgetést, de beszélhetsz magadról, a másodiknál két tételből választhatsz, hogy melyiket fejted ki, a harmadik pedig a szituáció.

az elsőnél The Internet/Intranet - Online Shopping kört jártuk körbe, az egész jól ment, bár realizáltam, hogy gyakorlatilag nem volt még rossz élményem online rendelésekből, mindig azt küldték, amit akartam, ha eladtam is valamit, a vevő megbízható volt.. a témakifejtésnél a Commercials/Ads volt a téma, ott mondtam, hogy lehet szponzorokat szerezni azzal, ha például az előadó a klipjében iszik/eszik/hord/ajánl valamit, esetleg ír egy A.D.I.D.A.S. című számot, mint a KoRn, és bár az Adida-nak kicsit fel kellett takarítani utána, de mindenképpen jó reklám volt, hiszen a rajongók, tribute zenekarok és maga a zenekar is élő reklámként funkcionálnak. aztán mentem volna a témában tovább, de a vizsgáztató nőt érdekelte, hogy a KoRn amerikai vagy brit zenekar? meg amúgy milyen zenéket játszanak? teljesen meglepett. a szituációban pedig a ház újradekorálásában kellett segítenem, elmesélni, hogy tavaly én mit csináltam, segítenék-e neki, hasonlók.

teljesen feleslegesnek érzem utólag, hogy megtanultam a magyar, az egyesült királysági, valamint az amerikai politikai rendszereket, pártokat, összegyűjtöttem legalább tíz-tizenöt gyilkolási módot, bemutatva a halálbüntetés színességét a középkorban, a social movements részhez felvettünk Balazsal új vallást, megtanultam a Sith kódexet is gyorsan, kifejtősen is valamennyire, valamint egy csomó STD-t (sexually transmitted disease), rákkeltő vírusokat és baktériumokat, meg egyéb betegségeket, a League of Legends eddigi segítségével meg az összes természeti katasztrófát/éghajlati elemet tudom, hiszen sok championnek vannak ilyen skilljei (Monsoon, Tidal Wave, etc), a drogfüggőséget is jól tudnám, de nem, nekem JÓ TÉTELEKET KELL KAPNOM! (igen, most ezért hisztizek, de amúgy logikus: egyszerű tételeket egyszerűbben fogok előadni, az meg nem advanced.)

brühühüü

1 megjegyzés: