2014. augusztus 28., csütörtök

angol felsőfok - írásbeli után

milyen komolyan hangzik a cím.. vagy irodalmian, nem is tudom eldönteni, lényeg, hogy nincs semmi komolyság benne, csak gondoltam gyorsan leírok itt is mindent, hogy legalább ne a következő 200 000 üzenet után akarjam visszakeresni.

reggel ösztönzőként meghallgattam az Imperiumot (lásd és hallgasd lejjebb), hátha akkor király leszek tőle, de legalább valamennyire ráhangolódtam az angol szövegre (, ha már a terveim ellenére nem folytattam reggel a game of thrones újranézését), aztán bementem a recepcióra, utánam máris jött három lány, akik nem tudták, hogy hol van az egyes terem, de én már bennfentes vagyok, szóval igazgató úr csak annyit mondott, hogy "Kövessék a hölgyet!" (ENGEM! HÖLGY VAGYOK!)

amikor felértünk, körbenéztem, mindenkin fancy kis ingecske meg sötét alsó rész volt, főleg lányok voltak, tekintve, hogy egyetlen egy fiú volt szóbelire, de ő minden esetre nem tétovázott, és felkapta az öltönyét reggel.. teljesen hülyén éreztem magam a kabalákkal (van egy Metallicás nyakláncom meg egy gyűrűm, de az utóbbi a hüvelykujjamról is leesik, szóval egy karkötő segítségével tartottam a csuklómon) felszerelt, chewbaccás pólós-farmernadrágos-sportcipős kinézetemmel. szerencsére megjelent Máté Betti (felettem járt egy évvel a gimiben, SOTE-ÁOK-ra ment) rövidnadrágban és ujjatlanban, ezzel megmentette a lelkem! na jó, vicceltem, nincs lelkem. mindenesetre megnyugtató volt.



leültünk a listeninghez, ellenőrizték az adatainkat, stb, aztán elkezdődött. az első az arról szólt, hogy egy tengeralatti kutatólaborból átalakított hotel hogy néz ki, hogy szolgáltatják az áramot, a vizet, a levegőt, és ehhez jött a kérdés: mennyi levegőt percenként? ugye kétszer hallgatjuk meg a szövegeket, és általában az ember hozzá van szokva az SI mértékegységekhez, erre TENKJUBIKFÍTPERMINITPERPÖRSZÖN (aaaaand i was like "U WOT M8"), igen, 10 köbLÁB/perc/fő.. ki a fene mér lábban? na mindegy, egyébként egész jó volt.

a második listeningnél a narrátor (vagy őszintén szólva fogalmam nincs, hogy nevezik) kiejtését megirigyelhette volna Sansa Stark (aki úgy beszél, mintha szájba vágták volna pl. ue á jüű? = where are you?) meg az összes túlbritesedett kiejtéssel társuló színész! nagyjából a szöveg arról szólt, hogy Európában is egyre divatosabb szinglinek lenni, de természetesen egyrészt nem mindenki engedheti meg magának, valamint a munka sok időt felemészt, másrészt nem igazán kielégítő szexuális élettel rendelkeznek, ami gyakran társul a szexuális úton terjedő betegségekkel, plusz öregen nem lesz senki mellettük, amire még nem gondolnak persze, hiszen a hirtelen rájuk törő szabadságérzet elfeledteti velük a felelősségtudatot. szép és jó is lett volna, de igazából a feladat értelmezésével volt a probléma, mert az igaz-hamis feladatoknál (ergo ennél a résznél), I should have "put a TICK", right? szóval igen, de mi az a tick? nem volt szótáram és az egyetlen szó, amire asszociálni tudtam, az a kullancs volt.. gondolkodtam azon, hogy ha sima X kéne a négyzetekbe, akkor "put an X" lenne, lehet, hogy pipát jelent, de mindegy, én szerencsétlenségemre ikszeket raktam, tekintve, hogy az összes versenyen (még a BME nyelvi versenyein is!) ikszelni kell, plusz amikor három évvel ezelőtt középfokúztam, akkor is így kellett, és a hallgatási gyakorlatom majdnem maxszázalékos lett. mindenesetre mondták, hogy nem gépileg javítják, hanem normális humán javítók, szóval remélem, hogy nem ebbe kötnek bele.. a másik listening több pontot ér, az még megmentheti, ha mégis!

ezután, olyan háromnegyed tizenegy körül kiküldtek minket, vissza se jöjjünk 11:40-ig, onnan kezdődik az írásbeli. igazán örültem, mivel NÉGY!! szótárat vittem magammal, két mini  (angol-magyar, magyar-angol) diákszótárat, mert tudom, hogy a banális dolgok számomra a legbrutálisabbak (ld. előző bekezdés, én szerencsétlen), meg a két nagy advaaanszd level szótárat, amik egyenként nyomnak annyit, mint az összes tankönyvem együtt sem. szóval tettem egy körutat, vásároltam magamnak egy Bountyt meg egy Bombát -, mert megérdemlem -, aztán ahogy visszaértem, észrevettem, hogy az összes fellow vizsgázó úgy gondolta, hogy a recepció a legjobb (, de közel sem a legtágasabb) hely ücsörögni, gyakorlatilag az ajtóig tömve volt minden, szóval kint leültem inkább, előhalásztam a nagyszerű őskori, de működő mp3-lejátszómat, egy tollat és a kis naptárkámat és elkezdtem rajzolgatni.

volt egy olyan kocsi a parkolóban, na, ne nézzetek csúnyán
és nem akartam belerondítani a augusztus 15-ei terveimbe,
szóval az orrát nem dolgoztam ki semennyire sem


fél tizenegykor megindult a bagázs női képviseletének jelentős része az emelet felé (, amit kívülről lehet megközelíteni, ergo elmentek mellettem), és az egyik lány odaszólt, hogy ők úgy határoztak, hogy felmennek, úgyis órákat fogunk állni a WC-re várva. ahogy felmentünk, közben elmondta, hogy a szóbeli mely tételeitől tart, aztán a többiek is csatlakoztak hozzá, így megnyugodtam, hogy igazából nem vagyok szerencsétlenebb a többieknél, ha nem igazán tud annyira érdekelni sem a politikai rendszerek története, sem a bankoké. aztán persze már hívtak volna be minket, gyorsan leraktam a cuccom, megkérdeztem, hogy a fiúmosdóban vannak-e, mert a lánynál még mindig állt sor -, pedig nem voltunk szerintem tizenöten sem a vizsgán -, a fiúk közül meg mindenki bent ült a teremben. természetesen üres volt, gyorsan bementem (természetesen normális angolwc volt, nem piszoár, szóval nem fiúkra specifikálódott mosdó), a többiek meg inkább vártak ott.

na és az írásbeli. az első feladat skót fesztiválokról szóló rész volt, az egészen könnyűnek bizonyult. itt a feladat a megadott címeket párosítani egy-egy bekezdéshez, ami egyszerűnek látszik, mert elvileg tudsz kizárásos alapon dolgozni, gyakorlatilag pedig itt nincs ilyen kikötés, csak egy megjegyzés, miszerint "lehet, hogy egy bejegyzést több helyre megfelelőnek találsz, míg egy másikat egyre sem". na igen, itt kétségbe is eshet a vizsgázó, hiszen miért ne? ahogy az igaz-hamisnál sem feltétlen aranyszabály az 5-5 megoszlási arány, itt sem kell szabályok szerint élni. frusztráló nem? vagy csak nekem? na mindegy.

a második reading feladat pedig -, itt el kell mondanom, hogy ugye a szövegek más bejegyzésekből, cikkekből vannak, szóval igazi, létező forrásból, nem valami made-up dologból - az okos telefonok hatása az agyra, avagy Mit tesz az iPhone-od az agyaddal? címmel ellátva nagyjából mindent elárul. ez az emberek elkényelmesedéséről és ellustulásáról, de nem feltétlenül az izmok használatának csökkenéséről, hanem az agyi funkciók degradálódásáról szóló olvasmány érdekesnek bizonyult, tetszett a megfogalmazása, valamint a visszakérdezések és felkiáltások, mint a "Hippocampus, you’re fired." vagy a "Hello, ADHD." ezt a szöveget itthon meg is sikerült találni, emlékeztem arra szó szerint, hogy "multitasking boosts the left inferior frontal junction" -, és mivel logikusan nem sok cikk tartalmaz ilyen szöveget-, így rá tudtam keresni gond nélkül:

és a harmadik "reading" résznél a szövegből véletlenszerűen hiányzik tíz szó, azokat kell beírni (van általában egy, maximum talán három-négy opció, ami helyes), ott az iskolák menzájáról akarták kitiltani a gyorskajákat, valamint ösztönözni a gyerekeket a helyes életmódra. persze ezek különböző hibákra mutatnak rá (, persze nem feltétlenül az étkeztetésben, hanem az elv megvalósításában), például, hogy a szülők elvárják az iskoláktól és a tanároktól, hogy neveljék a gyerekeiket, akik csak amiatt idióták, mert azt látták mintának kiskorukban. a tanároknak az a dolguk, hogy átadják a tudást, nem az, hogy kijavítsák az idióta szülők okozta defekteket és aberrált viselkedési jelenségeket a gyerek mindennapi életében. meg egyébként is, hogy tudna felnézni a gyerek a tanárára, ha annak az állandó célja egyenlő lenne a tanuló teljes átalakításával? mindegy, ez az én véleményem, nézzük tovább az írásbelit.

a cikkírásnál kétféle témából választhattunk, az írásbeli legelején azzal kezdtem, hogy átlapoztam a végére, hogy legyen valami benyomásom mire odaérek az esszéhez, és tudjam, hogy miről tudok és akarok írni. az egyik egy médiával kapcsolatos, a másik pedig állat- és természetvédős téma volt. persze már akkor tudtam, hogy a médiáról többet tudok, tekintve, hogy örömöt okoz számomra szidni az idióta embereket, akik nem tudják megfelelően (= hasznosan) használni a médiát, hanem simán csak - az angoltanárnőm szavaival élve - a "szelepeket" (= celebeket) figyelik egész nap az idióta buta videóikkal, aztán csodálkoznak, hogy annyi eszük van, mint egy doboz kutyaürüléknek (sem).

itt nem csak a végén a fiktív név kitalálása okozott vicces pillanatokat (, ami végül sok gondolkozás után Cersei Lannister lett, mert épp ma kezdtem el új statisztikába barátaim körében, megérdeklődve kedvenc GOT karaktereiket, és mert nem akartam a sajátjaim közül egy hímet kiemelni. feminista lennék?), de a system of a down idézetek átalakítása és integrálása, valamint Zyra selection idézetének alkalmazása is poénosnakbizonyult (, természetesen ez utóbbit rosszul csináltam, mert lehagytam az aposztrófot én idióta figyelmetlen vadbarom); "Without their phones people barely can breath and they feel the thorns embrace." (IGEN, ANNAK THORNS'-NAK KÉNE LENNIE, és igen, természetesen hazaúton jöttem rá, hogy idióta vagyok).

hm, átgondolva a hibáimat, lassan kezdek kevésbé biztos lenni magamban. áh, dehogy, egoista állat vagyok. (aztán majd látjátok, ha egy hónap múlva sírok a blogon a szar eredmény miatt, haha)


és természetesen a hab a tortán, amint a "reliability of the media" ponthoz értem, a making a fool of sy-nál nem voltam az of szócskában biztos, így rákerestem az átver és a bolonddá tesz kifejezésekre az óriásszótáramban, és találtam egy kifejezést az előbbinél, amitől majdnem hangosan kezdtem el nevetni, de a somolygásomat nem tudtam fékezni, a vizsgabiztos pedig biztos legalább valami mentálisan sérült idiótának nézett, de inkább idézem: 
"átver, mint szart a palánkon" közmondás ream

köszönöm a figyelmet, remélem szórakoztattam az embereket nagyszerű tapasztalataimmal! majd még visszatérek a szóbeli (2014. augusztus 30., avagy szombat, reggel 09:00) után valami zseniális fogalmazvánnyal.

és ne felejtsétek, BME nyelvvizsga a menő! (i'm so loyal can't handle it)

igen, én vagyok a képen, nagyszerű, nem? :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése